“Paul van Bree heb ik leren kennen als maatschappelijk betrokken met het verbinden van mens en organisatie als bijzondere kwaliteit.
Ondernemers, bestuurders en organisaties weet hij bij elkaar te brengen met toegevoegde waarde als resultaat.”
“Paul van Bree heb ik leren kennen als maatschappelijk betrokken met het verbinden van mens en organisatie als bijzondere kwaliteit.
Ondernemers, bestuurders en organisaties weet hij bij elkaar te brengen met toegevoegde waarde als resultaat.”
We leven in een tijd waarin steeds meer informatie over trends en ontwikkelingen beschikbaar is. Om op strategisch én operationeel niveau de juiste beslissing te kunnen nemen, is het cruciaal de beschikbare informatie optimaal te gebruiken. De incompany begeleiding helpt u en uw medewerkers/collega’s om relevante trends en ontwikkelingen te ontdekken.
Op basis hiervan ondersteunt de incompany begeleiding u en uw medewerkers/collega’s verbanden te zien. Het visueel maken van de samenhang tussen trends en ontwikkelingen in de tijd is hierbij de onderscheidende factor. Gezamenlijk maken we een reis door de tijd. De tijdhorizon is afhankelijk van uw vraag. Soms is 2025 voldoende, soms is 2040 meer geschikt. Dit is uiteraard ook afhankelijk van de beschikbare informatie.
Ook brengt u zo medewerkers/collega’s van verschillende afdelingen dichter bij elkaar, doordat zij zien wanneer in de tijd ontwikkelingen in hun vakgebied andere ontwikkelingen raken.
Na een startgesprek verzamel, selecteer en analyseer ik voor u relevante informatie. Dat doe ik online en offline. Het maakt daarbij niet uit in welk vakgebied u actief bent.
In een concept-tijdlijnmodel zet ik de resultaten van de analyse uit in de tijd.
De concept resultaten presenteer ik in een gezamenlijke werksessie aan u en uw medewerkers/collega’s. Op basis hiervan scherpen we de relevante trends en ontwikkelingen aan. Uw medewerkers/collega’s hebben zich op de werksessie voorbereid door een vragenlijst in te vullen. Deze lijst stuur ik hen van de voren toe.
We ronden de sessie af met misschien wel het belangrijkste gedeelte: het zien van verbanden in de trends en ontwikkelingen die relevant zijn voor uw organisatie. We kunnen niet de toekomst voorspellen, maar door de juiste inzichten kunnen we wel flexibiliteit organiseren. Dat geldt voor het ontwikkelen van beleid, alsook voor marktontwikkeling.
Ik vat de resultaten samen in een het definitieve Tijdlijnmodel.
Intern: De inzichten die het Tijdlijnmodel biedt zijn voor vele onderdelen binnen uw organisatie relevant. Het brengt collega’s van verschillende afdelingen bij elkaar, doordat zij zien wanneer in de tijd ontwikkelingen in hun vakgebied andere ontwikkelingen raken.
Graag stel ik voor u een communicatieplan op om de verworven inzichten maximaal te kunnen delen binnen uw organisatie.
Extern: Het Tijdlijnmodel is een uitstekende manier om uw beleidskeuzes toe te lichten aan betrokkenen. Bijvoorbeeld de inwoners van uw gemeente, of samenwerkingspartners. Zij zien welke ontwikkelingen op hen afkomen en hoe u hierop wilt anticiperen.
Desgewenst stel ik voor u een communicatieplan op hoe u de betrokkenen het beste kunt informeren over uw voorgenomen beleidskeuzes en de onderbouwing daarvan.